دوره های آموزش طراحی وب سایت

آموزش وردپرس

صفر تا صد آموزش طراحی وب سایت بدون کد نویسی

    • آموزش مقدماتی شبکه
    • آموزش کار با پنل های هاستینگ
    • آموزش اجزای مختلف وردپرس و آشنایی با تمامی قسمتها
    • آموزش سئو مقدماتی برای وردپرس
 
 
آموزش طراحی وب سایت

آموزش حرفه ای طراحی وب سایت

    • آموزش کامل HTML و CSS
    • آموزش کامل PHP
    • آموزش کامل JQuery و آشنایی با جاوا اسکریپت
    • آموزش مقدماتی MySQL
    • آموزش بوت استرپ
    • دوره کامل پلاگین نویسی وردپرس
    • دوره کامل قالب نویسی وردپرس
آموزش طراحی وب سایت

آموزش تکمیلی طراحی وب سایت

کار با فریم ورک ها

  • دوره جاوا اسکریپت پیشرفته
  • آموزش React (فریم ورک جاوا اسکریپت)
  • آموزش کامل پایگاه داده MySQL
  • آموزش Laravel (فریم ورک PHP)
آموزش طراحی وب سایت

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم

چگونه یک وب سایت طراحی کنیم

یک وب سایت جذاب و آموزنده برای هر کسب و کاری که امروزه فعالیت می کند ضروری است. طراحی یک وب سایت ممکن است یک پروژه طاقت فرسا به نظر برسد، اما ابزارهای زیادی وجود دارد که می تواند ایجاد سایت خود را آسان کند، حتی برای مبتدیانی که تجربه برنامه نویسی یا طراحی ندارند.

برای کمک به شما در راه اندازی سایت جدید در کمترین زمان، این راهنمای جامع در مورد نحوه طراحی وب سایت را آماده کرده ایم. ما تمام منابع مورد نیاز شما، مراحل اساسی فرآیند را پوشش خواهیم داد و برخی ملاحظات مهم را که باید در نظر داشته باشید برجسته می کنیم

آنچه برای طراحی وب سایت نیاز دارید

آنچه برای طراحی وب سایت نیاز دارید

قبل از اینکه وب سایت خود را طراحی کنید، چند چیز وجود دارد که باید آماده باشید. به طور کلی، شما به خود سازنده وب سایت، یک ثبت کننده دامنه و یک پلت فرم میزبانی وب نیاز دارید (اگر سازنده وب سایتی را انتخاب کرده باشید که میزبانی در بسته خود نداشته باشد). شما همچنین به یک گواهی SSL برای ایمن سازی سایت، یک سیستم نقطه فروش (POS) برای پرداخت ها و یک ابزار بهینه سازی موتور جستجو (SEO) نیاز دارید تا مطمئن شوید که افراد شما را پیدا می کنند.

در اینجا آنچه برای طراحی، ساخت و نگهداری یک وب سایت نیاز دارید:

  • میزبانی وب: محتوای وب سایت شما به فضای فیزیکی نیاز دارد، و این همان کاری است که پلتفرم های میزبانی وب انجام می دهند – آنها متون، تصاویر و پایگاه های داده شما را ذخیره می کنند تا بتوانید به آنها در وب دسترسی داشته باشید.
  • نام دامنه: نام دامنه شما آدرسی است که بازدیدکنندگان هنگام جستجوی شما در نوار مرورگر خود می بینند. برای جلوگیری از سردرگمی، نام خود را وارد کنید. و اگر در دسترس نیست، چیزی نزدیک به آن انتخاب کنید. شما می توانید نام دامنه خود را با یک ثبت کننده دامنه ثبت کنید . برخی از ارائه دهندگان خدمات میزبانی به عنوان ثبت کننده دامنه نیز عمل می کنند، بنابراین قبل از خرید از آن مطلع شوید.
  • گواهی SSL: برای امنیت و شهرت کسب و کار خود و ایمنی اطلاعات کاربر، گواهی لایه سوکت های امن (SSL) را از یک ارائه دهنده خدمات گواهی SSL دریافت کنید.
  • سازنده وب: در پیوند نگار طراحی وب سایت خود را خریداری کنید تا وب سایت خود را بدون تجربه کدنویسی ایجاد کنید. قالب هایی با ویژگی هایی وجود دارد که می توانید آنها را برای طراحی وب سایت مورد نظر خود سفارشی کنید.
  • ابزار بهینه سازی موتور جستجو: از همان ابتدا، از یک ابزار سئو برای ایجاد یک استراتژی سئو استفاده کنید تا محتوای شما از شیوه ها و تکنیک های اولیه سئو پیروی کند و شروع به دستیابی به نتایج دلخواه خود کند.
  • POS: اگر خدماتی ارائه می دهید یا محصولاتی را می فروشید که نیاز به پردازش و پذیرش پرداخت دارند، باید یک سرویس POS را در وب سایت خود بگنجانید.
 
 

نحوه طراحی سایت در 9 مرحله

نحوه طراحی سایت

در حالی که می توانید وب سایت خود را متناسب با نیازهای منحصر به فرد خود یا متناسب با سبک خود سفارشی کنید، اقدامات خاصی وجود دارد که هر کسی که می خواهد وب سایتی طراحی کند باید انجام دهد. برای اطلاع از نحوه طراحی وب سایت، از تعریف هدف وب سایت گرفته تا انتخاب پلت فرم طراحی وب سایت، طراحی معماری، تکمیل محتوای لازم و راه اندازی وب سایت خود، با دقت دنبال کنید.

1. هدف سایت را تعریف کنید

برای طراحی وب سایتی که نتایج مورد انتظار را به همراه داشته باشد، باید آنچه را که از آن می خواهید تعریف کنید. در نظر بگیرید که چرا وب سایت را طراحی می کنید – مخاطبان شما چه کسانی هستند و چه چیزی را هدف قرار می دهید. آیا سعی می کنید بارگیری، فروش، رزرو، قرار ملاقات رزرو شده، یا حتی مخاطبان بیشتری را دریافت کنید؟
بسیار مهم است که هدف وب سایت مورد نظر را کاملاً واضح بدانید.

2. پلتفرم خود را انتخاب کنید

هنگامی که دلیل ایجاد یک وب سایت را یادداشت کردید، می توانید سازندگان وب سایت را بررسی کنید .

سازندگان وب سایت شامل قالب های قابل تنظیم برای اضافه کردن متون و تصاویر شما هستند و بسیاری از آنها از ثبت دامنه و میزبانی نیز پشتیبانی می کنند. بنابراین، یکی را انتخاب کنید که مناسب هدف سایت شما باشد.

3. عناصر برند خود را جمع آوری کنید

عناصر جزئیاتی مانند رنگ ها، فونت ها و تصاویر هستند که وب سایت شما را گرد هم می آورند. بنابراین، در طراحی سایت خود، هویت برند خود را در نظر بگیرید.

با طرح رنگ شروع کنید، با یک رنگ اصلی و یک یا دو رنگ مکمل کار کنید. سپس، سبک متنی را انتخاب کنید که با برند شما همسو باشد.

همچنین، تصاویر را برای جلب توجه کاربران اضافه کنید، اما مطمئن شوید که مرتبط و با کیفیت هستند تا بتوانند تأثیر درستی بر روی کاربران بگذارند.

4. یک الگو یا تم را انتخاب کنید

در مرحله بعد، یک تم یا قالب را انتخاب کنید، که چیدمان سایت شما است – نحوه نمایش تصاویر، متن و دکمه ها در سایت شما. تم ها طرح های از پیش طراحی شده ای هستند که به شما کمک می کنند تا سایت خود را حتی به عنوان یک مبتدی طراحی کنید.

اکثر پلتفرم ها دارای طیف وسیعی از قالب ها هستند که به دسته بندی تقسیم می شوند و هر دسته دارای ویژگی های داخلی مرتبط با صنعت خاصی است. بنابراین پیش نمایش آن ها را مشاهده کنید تا یکی را انتخاب کنید که بیشتر مرتبط با سایت شما باشد.

توجه داشته باشید که اگر تصمیم دارید وب سایت خود را با وردپرس بسازید، باید میزبانی وب را از یک ارائه دهنده هاست شخص ثالث، مانند پیوند نگار دریافت کرده و وردپرس را نصب کنید. با این کار، می‌توانید به داشبورد مدیریت وردپرس خود دسترسی داشته باشید، یک تم نصب کنید و محتوای آزمایشی را برای تم‌های ممتاز وارد کنید.

5. نقشه سایت خود را مشخص کنید

برای سهولت در طراحی، صفحاتی را که در سایت شما ظاهر می شوند و نحوه پیوند آنها به یکدیگر را تجسم کنید. به عنوان مثال، دانستن چند صفحه در وب سایت شما، محتوای آنها و طرح کلی به این معنی است که هنگام شروع طراحی هر قسمت، راهنمای کار با آن را خواهید داشت.

6. طراحی هر عنصر سایت

با الگو یا موضوع و نقشه وب سایت خود، گام بعدی شروع طراحی هر عنصر سایت است، مانند منو (یا پیمایش سایت)، سرصفحه و پاورقی، نوار جستجو و هر عنصر اضافی که می خواهید. سایت داشتن استفاده از عناصری مانند موارد زیر ساختار وب سایت شما را ایجاد می کند و به راحتی می توانید آن را پیمایش کنید.

  • منو: این عنصر مواردی را که در وب سایت شما نمایش داده می شود را نمایش می دهد. مطمئن شوید که در هر صفحه قابل دسترسی است و فقط چند مورد را نشان می دهد—شما نمی خواهید صفحه نمایش بازدیدکنندگان را خوشه بندی کنید.
  • سرصفحه و پاورقی: این عناصر تعامل کاربر را افزایش می دهند. هدر باید شامل ویژگی هایی مانند منوی ناوبری و لوگوی شما باشد که می خواهید بازدیدکنندگان سریعا آن ها را پیدا کنند. پاورقی باید اطلاعات بیشتری مانند اطلاعات تماس و شرایط خدمات ارائه دهد.
  • نوار جستجو: از یک ذره بین یا یک کادر استفاده کنید، اما آن را در قسمت برجسته هر صفحه قرار دهید. گوشه بالا سمت چپ یا بالا سمت راست اغلب بهترین است.

7. صفحات وب خود را سفارشی کنید

محتوای شما به هدف سایت شما بستگی دارد، بنابراین می توانید آن را متناسب با خود تغییر دهید. با این حال، هر وب سایتی باید صفحات وب زیر را داشته باشد.

  • صفحه اصلی: هر بازدید کننده در اینجا قرار می گیرد، بنابراین مکان خوبی برای خلاصه کردن وب سایت شما است. لوگو، نام کسب و کار، آنچه که خوانندگان باید از شما انتظار داشته باشند و یک منوی پیمایش که مرور سایت شما را آسان می کند را شامل کنید. مطمئن شوید که این صفحه منظم و چشم نواز است.
  • صفحه محصول یا خدمات: این صفحه باید به بازدیدکنندگان بگوید که چه چیزی را به آنها پیشنهاد می کنید و به آنها اجازه خرید می دهد. برای یک سایت تجارت الکترونیکی، یک صفحه برای نمایش کاتالوگ و صفحه دیگر برای نمایش جزئیات هر مورد ایجاد کنید.
  • صفحه درباره: این صفحه باید شما را به بازدیدکنندگان معرفی کند، داستان شما را بیان کند، ارزش های شما را به اشتراک بگذارد و آنچه را که شما را از سایر برندها متمایز می کند برجسته کند.
  • صفحه وبلاگ: اگر قصد دارید از وبلاگ نویسی به عنوان یک استراتژی بازاریابی محتوا استفاده کنید، باید این صفحه را ایجاد کنید که در آن قطعاتی از پست های وبلاگ منتشر شده نمایش داده می شود. سپس کاربران می توانند بر روی یکی از موارد مورد علاقه خود کلیک کنند.
  • صفحه تماس: به بازدیدکنندگان وب سایت اجازه دهید بدانند چگونه می توانند به شما دسترسی پیدا کنند. این می تواند از طریق تماس های تلفنی، ایمیل یا پلتفرم های رسانه های اجتماعی باشد. همچنین، می‌توانید آدرس فیزیکی، ویجت چت زنده و فرم تماس را وارد کنید.

صفحات دیگری که می توانید اضافه کنید:

  • صفحه سفارشی 404: وقتی بازدیدکنندگان به صفحه‌ای می‌روند که در وب‌سایت شما وجود ندارد، باید آنها را به صفحه‌ای هدایت کنید که «خطای 404» را نشان می‌دهد. می‌توانید لوگوی خود را بیشتر سفارشی کنید تا نشان‌واره‌تان، پیوندی به صفحه اصلی یا پیامی دلچسب داشته باشد
  • صفحه پرسش و پاسخ: این صفحه به پاسخگویی به سوالات رایجی که ممکن است در ذهن بازدیدکنندگان باشد اختصاص داده شده است. به این ترتیب، بازدیدکنندگان وب سایت نیازی به تماس با شما نخواهند داشت.
  • توصیفات: در اینجا فرصتی است که در شیپور خود بنوازید. نظرات مشتریان قبلی را در نظر بگیرید که چگونه به آنها کمک کرده اید. همچنین، مارک های مورد اعتمادی را که به شما جوایزی داده اند یا در مورد شما نوشته اند، نمایش دهید.

8. وب سایت خود را تست و راه اندازی کنید

قبل از اینکه سایت شما فعال شود، زمان بارگذاری، خوانایی محتوا، پیوند و پاسخگویی تلفن همراه، فرم تماس و هر عنصر دیگری که می تواند بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد را آزمایش کنید. از اعضای خانواده و همکاران خود بخواهید نظرات خود را در مورد طراحی وب سایت شما ارائه دهند. اگر مشکلی وجود ندارد، ادامه دهید و سایت خود را منتشر کنید.

همچنین، وب سایت خود را بر اساس عملکرد، روندها و عملیات فعلی کسب و کار خود به روز کنید.

9. محتوای خود را بهینه کنید

پس از طراحی و راه اندازی وب سایت خود، باید برای بهینه سازی سایت خود برای تجربه کاربری روان، برنامه ریزی کنید. در اینجا کاری است که می توانید انجام دهید.

  • نمایش صحیح در تلفن همراه: اکثر قالب های وب سایت در حال حاضر واکنش گرا هستند – محتوای شما برای اندازه های مختلف صفحه نمایش فرمت می شود. با این حال، برای حفظ امنیت، فعال کردن یک برنامه تلفن همراه را در نظر بگیرید. می توانید وب سایت خود را بر روی مرورگرهایی مانند سافاری یا گوگل کروم در آیفون و گوشی های اندرویدی تست کنید.
  • پیوند اینترنتی: پیوندهای داخلی به کاربران و ابزارهای موتورهای جستجو اجازه می‌دهند تا شما را به عنوان یک مرجع در صنعت خود ببینند. آنها همچنین افراد را در سایت شما نگه می دارند، بنابراین از لینک ها برای هدایت کاربران به سایر صفحات وب مرتبط استفاده کنید.
  • بهینه سازی رسانه: برای جلوگیری از رتبه پایین، نرخ پرش بیشتر، کلیک کمتر و زمان بارگذاری طولانی تر، روی فایل های رسانه ای خود کار کنید. مطمئن شوید که آنها خیلی بزرگ نباشند و عکس یا ویدیوی زیادی در هر صفحه نداشته باشید. همچنین، فقط تصاویر و ویدیوهای مرتبط را ارائه دهید.
  • سئو: سئو شامل اصلاح محتوا، مانند تصاویر و متون، برای افزایش تعداد افراد در وب سایت شما است. نمونه هایی از این اقدامات بهینه سازی اضافه کردن متن های جایگزین به تصاویر و استفاده از URL های قابل خواندن است.
 
 
 
 
 

منبع محتوا: www.forbes.com

دیدگاهتان را بنویسید